Rutinerna för felsökning av passerkort, system och läsare ska följas av trafikföretag som kör buss, båt eller tåg och har Opna passerkort.
Observera att felanmälansrutinerna gäller för de rast- och pauslokaler som hyrs ut från Västtrafik.
Är du kortanvändare, kontakta din arbetsledare eller kortadministratör som hanterar felet i Opna, eller felanmäler.
Kontakta Assemblin - efter egen felsökning
Du som arbetsledare eller Opna-administratör, felsök först innan du felanmäler.
Om du efter felsökning inte kan se vad det är som är fel, ring Assemblin 010-200 82 84 (dagtid kl 07-17) eller 0771-93 76 00 (kväll och natt kl 17-07).
Mer information på Partnerportalen
På Partnerportalen finns instruktioner för hur ni som trafikföretag felanmäler pauslokaler, rastlokaler och gater.
Kontakt Västtrafik
Infrakoordinator@vasttrafik.se