Logga in:
nov.

Vi välkomnar fyra nya minielbussar

Vi fortsätter storsatsa på att elektrifiera Västsverige, denna gång genom fyra nya minielbussar. Tack vare modellens kompakta utformning, stora fönster och breda dörr är den både tillgänglighetsanpassad och flexibel vid vändplatser.

Publicerad 2022-11-23
nov.

Seniorerbjudande införs i Herrljunga

Från och med 1 januari 2023 kan seniorer folkbokförda i Herrljunga kommun resa med seniorbiljett när de fyllt 75 år.

Publicerad 2022-11-15
nov.

Telefonnummer för tillgänglighet: 010-17 30 299

Kollektivtrafiken ska vara inkluderande och alla resenärer ska känna sig välkomna. Därför har Västtrafik infört ett tillgänglighetsnummer, för dem som har behov av extra hjälp.

Publicerad 2022-11-14

Lägesrapport Vi 9000 november

Dags för en uppdatering om vad som händer i vår värld av hållbart resande. Den här gången handlar det om ett pilotprojekt för kombinationsresor, vår undersökning av kundnöjdheten ombord, sista etappen av påstigning fram och det nya avtalet för biljettkontroll. Bland annat. Trevlig läsning!

Publicerad 2022-11-07

Debatt: Stoppa inte det nya reseavdraget

Den nya regeringens planer på att slopa ett nytt reseavdrag leder till flera negativa konsekvenser, bland annat för klimatet. Det är budskapet i en debattartikel som Västtrafiks vd  Lars Backström med flera står bakom.

Publicerad 2022-11-03

Över 100 hållplatser får dubbel zontillhörighet

Under nästa år inför Västtrafik tre nya områden med dubbel zontillhörighet, totalt 134 hållplatser. Det beslutade kollektivtrafiknämnden idag.

Publicerad 2022-10-20
okt.

Påstigning fram på bussar i Göteborg Nordost

Redan 12 oktober börjar vi hjälpa resenärerna på linjerna 57, 71, 73 - 78, 159, 167, 168, 173, 178 och 179 i deras nya vana att gå på fram och visa biljett.

Publicerad 2022-10-07

Strålkastaren nr 3, 2022

I detta nummer har vi fokus på den anropsstyrda trafiken. Västtrafiks Åsa Björk berättar om hur den anropsstyrda trafiken fungerar och Susan Johansson på Samres berättar om pusslet de lägger för att få ihop alla resor. Vi får också träffa Marita Klementsson som är serviceförare på Billinge Taxi. 

Publicerad 2022-10-19

Lägre siffror för kundnöjdhet kan vara bättre

En ny metod har införts för att mäta kundnöjdhet ombord på våra fordon. Den verkar medföra att siffrorna i nöjdhet blir lägre än med den tidigare metoden. Men det kan innebära något positivt. Det som är drivande är vad resenärerna tycker om oss.

Publicerad 2022-10-17
okt.

Årets reflexkampanj på väg

Att bära reflex är omtanke som räcker långt. Vecka 41 och 42 uppmuntrar vi våra resenärer att bära reflex och förklarar vilken skillnad det gör.

Publicerad 2022-09-30
Läs in fler
Vi använder cookies för att förbättra din kundupplevelse. Om cookies