Rutiner vid störning
- Vid akut uppdrag vänligen kontakta Störningshanteringen via telefon för att meddela att du är på plats vid din placering.
- Håll dig uppdaterad om den aktuella trafiksituationen på trafikinformation på västtrafik.se.
- Sök i Zon-och hållplatskartan om du behöver att se närliggande hållplatser.
- Kolla upp att skyltar, högtalare och övriga kanaler på plats är uppdaterade – om inte meddela Störningshantering via sms, e-post eller telefon.
- Använd gärna appen Västtrafik To Go eller Reseplaneraren på västtrafik.se för att hjälpa kunderna.
- Kontakta oss på Störningshanteringen om det är något som inte fungerar som förväntat.
Ombyggnationer i Göteborg
Det pågår många vägarbeten och ombyggnationer i Göteborg de kommande åren. För kollektivtrafikens del innebär det förändrade körsträckor, annorlunda hållplatslägen och kanske indragna hållplatser.
Har du frågor så är du välkommen att höra av dig till Störningshanteringen.
Kontakt och hänvisning
Kundservice
Tfn: 0771-41 43 00
Tillgänglighetsanpassad trafik vid ersättningstrafik
Om kund är i behov av tillgänglighetsanpassad trafik vid ersättningstrafikhänvisas kund att själv ringa kundservice 0771-41 43 00, knappval 5.
Så här gör kund vid bokning:
- Anger antal, från var och till var den åker samt tid för resan
- Anger även namn och mobilnummer (för att underlätta för bokning)
- Anger även om det behövs särskilda hjälpmedel
Presstjänst
Om du hamnar i en pressad situation där media vill ha snabba svar kan du hänvisa direkt till Presstjänst.
Tfn: 0771-41 43 99
E-post: press@vasttrafik.se
Förseningsersättning
Om kunden har frågor kring Förseningsersättning hänvisa till Västtrafiks hemsida.
Förseningsersattning på västtrafik.se
Resplus
Om kunden har frågor kring Resplus hänvisa till Västtrafiks hemsida.
Skadeärenden
Om kunden har ett skadeärende hänvisa till Västtrafiks kundservice.