Del 1
Intro
Du får en kort beskrivning av utbildningen av Frida och du hälsas välkommen av Västtrafiks VD Lars Backström.
Dina kollegor
Vi gör några nedslag bland Västtrafiks kundnära personal.
Vårt kundlöfte
Denna animerade film beskriver hur Västtrafik tänker runt bemötandet.
Bemötande
Vi får några exempel på hur ett bemötande kan gå till som sedan diskuteras.
Studion
Frida samtalar med psykologen Karin O'Toole Augustsson som problematiserar runt bemötandet.
Del 2
Dina kollegor - del 2
Vi gör ytterligare några nedslag bland Västtrafiks kundnära personal.
Dina kollegor - del 2
Studion del 2
Frida introducerar kommande case.
Studion del 2
Bemötande del 2
En resenär är irriterad och låter detta gå ut över föraren som agerar på olika sätt.
Bemötande del 2
Studio del 3
Psykologen Karin O'Toole Augustsson resonerar bland annat runt hur man kan få en situation att inte eskalera.
Studion del 3
Det kollektiva kundmötet - högtalarutrop
Vi ser en film som visar några olika utrop.
Studio del 4
Psykologen Karin och Frida sammanfattar sina lärdomar.
Studion del 4
Powerpoint-presentation
Här laddar du hem PPT:n som kan användas för att hålla i ett utbildningspass.
Kundmötesutbildning Spårvagn.pptx (laddas ner via Mediaflow)
När du öppnat länken klickar du på "Hämta dokument" för del 1 och del 2, alternativt "Hämta filerna som zip-fil" för att ladda ner båda samtidigt.